ទំនួញ​ប្រេត ​អាច​ជា​បណ្ដាសា​ដល់​សាច់ញាតិ​នៅ​រស់​បាន​ដែរ​ទេ?

ព្រហស្បតិ៍, ១៧ កញ្ញា ២០២០

26

រដូវ​បុណ្យ​ភ្ជុំបិណ្ឌ​រយៈពេល​ ១៥​ថ្ងៃ​ ចាប់​ពីថ្ងៃ​៣​កញ្ញា​ ដល់​ថ្ងៃ​១៨​កញ្ញា​ សំដៅ​រនោច​ ហើយ​ថ្ងៃ​ចុង​ក្រោយជា​ភ្ជុំ​ធំ​ ត្រូវ​នឹង​ថ្ងៃ​ទី​១៨ ខែ​កញ្ញា ឆ្នាំ​២០២០ ​​អ្វីដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ចាប់អារម្មណ៍​គឺ​ការ​យក​ចង្ហាន់​ទៅ​ប្រគេន​លោក​ បើ​មិនបាន​១៥​វត្ត​ទេ ​ក៏បាន​ ១​វត្ត​​ដែ​រ​​។ ​បើ​មិន​ដូច្នោះ​ទេ ​នឹង​ត្រូវ​បណ្ដា​សា​ពី​ប្រេត​ជា​សាច់ញាតិ​ មិន​ឲ្យ​រកស៊ី​មានបាន​ នឹង​មិន​ទទួល​បាន​សេចក្តីសុខ​សប្បាយ​នោះ​ឡើយ​។​

​នេះ​ជា​ហេតុផល ​និង​ជំនឿ​យ៉ាង​មុតមាំ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​កម្ពុជា​យើង​តាំងពី​យូរលង់​ណាស់​មក​ហើយ​។​ នៅក្នុង​រយៈពេល ​១៥​ថ្ងៃ ជា​​ថ្ងៃ​​កាន់បិណ្ឌ​របស់​ពុទ្ធបរិស័ទ​ខ្មែរ​យើង​ ហើយក៏​ជា​ខែរនោច ដែល​ស្តេច​យមរាជ​បាន​ដោះលែង​ពពួក​ប្រេត​ឲ្យ​មកកាន់​ឋាន​កណ្តា​ល​​ជួបជុំ​សាច់ញាតិ​។​

ដោយឡែក​ បើតាម​ លោកតា​ សុខ រស់នៅ​ក្នុង​វត្ត​ពុទ្ធ​អណ្តែត ​( វត្ត​ព្រែក​ហូរ )​ បាន​និយាយ​ថា​ រៀង​រាល់​ថ្ងៃ​យប់​កាន់បិណ្ឌ​ទៀបភ្លឺ​ មាន​ការ​បោះ​បាយបិណ្ឌ​ តាំងពី​ថ្ងៃទី​១ ​រហូតដល់​ថ្ងៃ​ទី​១៥។ ក្នុង​នោះ ​តែង​មាន​យុវជនយុវនារី​ ចូលរួម​បោះ​បាយបិណ្ឌ​ក្នុង​វត្ត​ភា​គ​ច្រើន​​ជាង​មនុស្ស​វ័យ​ចំណាស់ ​ក៏ដោយ​សារ​ពួកគេ​បាន​ឮ​ឪពុកម្ដាយ ​ជីដូន ​ជីតា​ ប្រាប់​ថា ​មក​ចូលរួម​បោះ​បាយបិណ្ឌ​ ដើម្បី​ឧទ្ទិស​ដល់​ជីដូន​ជីតា​ សាច់ញាតិ​ទាំង​៧​សន្តាន​ ឲ្យ​មក​ទទួល​បាយបិណ្ឌ​នោះ ​ហើយ​ងាក​ឲ្យ​ពរជ័យ​ដល់​កូនចៅ​ទទួល​បាន​សេចក្តី​សុខ​ស​ប្បា​យ​​រកស៊ី​មានបាន។ ប្រេត​ ដែល​ទទួល​បាន​បាយបិណ្ឌ​គឺជា​សាច់ញាតិ​គេ​ផ្ទាល់​។ បើ​សាច់ញាតិ​ដទៃ ​មិន​អាច​ទទួល​បាន​នោះ​ឡើយ​។​

ចំពោះ​ប្រេត​ ដែល​ដើរ​ស្វែងរក​សាច់ញាតិ​មិន​ឃើញ​ទាំង​៧​វត្ត ​ឬ​១៥​វត្ត​ ទួញ​សោក​បោក​ខ្លួន។ ព្រោះ​​មិន​ឃើញ​សាច់ញាតិ​​យក​ចង្ហាន់​ទៅ​ប្រគេន​លោក​ ដើម្បី​ឧទ្ទិស​ដល់​ប្រេត​ទាំងនោះ​។​ ប្រេត​ដែល​គ្មាន​សាច់ញាតិ ​ក្រោយពី​ដើរ​រក​គ្រប់​៧​វត្ត​ហើយ បាន​យំ​ដាក់​បណ្ដា​សា​​ដល់​សាច់ញាតិ​ទាំងនោះ​ អញ្ចឹង​ហើយ​ទើប​មនុស្ស​ជំនាន់​មុន​ បាន​អប់រំ​ណែនាំ​ឲ្យ​ក្មេង​ស្រករ​ក្រោយ​គោរព​ប្រតិបត្តិ​តៗ​រៀងមក​។​

ជំនឿ​នេះ​ បាន​ផ្តោត​យ៉ាងជ្រៅ​ទៅក្នុង​សង្គម​បច្ចុប្បន្ន​ ដោយ​ក្នុង​រយៈពេល​ភ្ជុំបិណ្ឌ​មាន ​១៥​ថ្ងៃ ​ត្រូវ​យក​ចង្ហាន់​ទៅ​ប្រគេន​លោក​ឲ្យ​បា​ន​​៧​វត្ត ​ឬក៏​១​វត្ត​ ​ដើម្បី​ឧទ្ទិស​ដល់​សាច់ញាតិ​ដែល​បាន​ចែក​ឋាន​ទៅ​នោះ​ផង​។ ម្យ៉ាងទៀត​ បើ​យោង​តាម​ពុទ្ធដីកា​របស់​ព្រះពុទ្ធ​ជា​ម្ចា​ស់​​ថា បើ​ចង់បាន​មគ្គផល ​មាន​តែ​ធ្វើបុណ្យ​ជាមួយ​ព្រះ​រស់នៅ​ក្នុង​ផ្ទះ​ដែល​ជា​ឪពុកម្ដាយ​​ពេលដែល​គាត់​នៅ​ទទួល​បាន​។ ​ពុទ្ធដីកា​ប​ង្ហា​ញ​​ទៀត​ថា ​បុគ្គល​ដែល​ស្លាប់​ទៅ​ហើយ​មានន័យថា​សូន្យ​៕

អត្ថបទផ្តល់សិទ្ធិ៖ kampucheathmey

ដោយ៖ កញ្ញា វ៉ាត​

ព័ត៌មាន​ទាក់ទង​

Loading...